وبلاگ دیبارت

نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزاهای حوزه طراحی لباس که این نرم افزار شمال یک بخش طراحی لگو و سایزبندی، یک بخش چیدمان دستی و خودکار و تعداد معدودی از آنها شامل بخش طراحی 3 بعدی یا طراحی مانکن می شود. 
– نرم افزارهای طراحی الگوی دو بعدی
– نرم افزار سایز بندی و درجه بندی
– نرم افزار مارکر و چیدمان
– نرم افزارهای تصویر سازی
– نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

نرم افزارهای طراحی الگوی دو بعدی 
نرم افزارهای دو بعدی الگوسازی جهت طراحی الگوی لباس و طراحی آن به کار می روند. برخی از این برنامه ها به گونه ای عمل می کنند که با انتخاب مدل لباس و ایز مورد نظر، الگو و قطعات متعلق به آن را ایجاد می کنند و برخی دیگر امکان طراحی الگو از پایه را به کاربر می دهند. از بین این برنامه ها می توان به poly pat – terngemini و gerber اشاره کرد.
برنامه های الگوسازی
برنامه های الگوسازی، قابلیت طراحی الگو به همراه جزئیات تخصصی آن از جمله چرت موازنه پنس ها، برش ها و انواع مدل سازی و ایجاد پیلی و حلزونی ها و … را به طراح می دهد. 
بیشتر این برنامه ها قابلیت سایزبندی و چیدمان را نیز در کنار الگوسازی دارند. سایزبندی امکان ایجاد الگو در سایزهای دلخواه را از الگوی پایه به طراح می دهد و مزین آن سرعت بالا و دقت در الگوسازی است. مارکر یا چیدمان الگو امکان به حداقل رساندن دور ریز پارچه و مواد اولیه را به وجود می آورد. بدین صورت که تمام قطعات الگوها را با در نظر گرفتن مسیر الگو، عدم تداخل الگوها و حذف فضاهای خالی بر روی عرض پارچه چیدمان می کند.

نرم افزارهای طراحی لباس
نرم افزارهای طراحی لباس
نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزار مارکر و چیدمان
در این نرم افزار ها تولید کنندگان می توانند هم به صورت دستی و هم به صورت تمام اتوماتیک، تمامی قطعات و یا الگوهای مورد نظر خود را با هر نوع سلیقه ای در طول پارچه چیدمان کرده و در نهایت با پایین آوردن دور ریز پارچه و افزایش سرعت در چیدمان الگوها، روند تولید خود را بهینه سازی کنند. هر کدام از این نرم افزارهااز الگوریتم های متفاوتی در چیدمان استفاده می کنند که با توجه به زمان و اولویت بندی، خروجی آنها متفاوت است. 
نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن
نرم افزار شبیه سازی با قراردادن لباس روی مانکن انتخابی و در نظر گرفتن جنس و بافت پارچه و مدل لباس، نحوه قرار گیری لباس روی اندام و ریزش پارچه آن را شبیه سازی می کند و امکان ایجاد تغییرات مورد نیاز را به طراح می دهد. با کمک نرم افزار شبیه سازی، تولید کننده می تواند پیش از برش و دوخت طرح الگوی مورد نظر خود، آن را به صورت مجازی بر تن مانکن کند و ایرادات و تغییرات مورد نیاز را اعمال کند. از دیگر فواید این ابزار، می توان به جلوگیری از اتلاف پارچه، زمان و هزینه های گزاف تا رسیدن به طرح ایده آل اشاره کرد.

نرم افزارهای طراحی لباس
نرم افزارهای طراحی لباس

در ماههای اخیر چندین بیمار مبتلا به اختلال پوست پروانه ای، شلوار جین، لباس خواب، لگ های جذب، لحاف و ملحفه تخت ساخته شده از الیاف تنسل را آزمایش کرده اند و از نظر آنها این الیاف راحت و مناسب پوست می باشند. پوست بیماران پروانه ای مثل بال های یک پروانه شکننده است. به همین دلیل الیاف ضخیم، درزهای ضخیم، دکمه ها، زیپ ها و الیافی که به سختی عرق را جذب می کنند اغلب منجر به زخم، تاول اضافی و خارش بیشتر می شوند. در مقابل فیبر تنسل به طور خاص مدیریت رطوبت خوبی دارد و در نتیجه از خواص تنظیم دما در بدن پشتیبانی می کند.

نرم افزارهای طراحی لباس
نرم افزارهای طراحی لباس
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید