وبلاگ دیبارت

کالیته و کاتینگ پارچه

کالیته و کاتینگ پارچه

کالیته در واقع نمونه های کوچک از طیف رنگی و طرح یک محصول می باشد که در دفترچه و یا برگهای در کنار هم قرار می گیرد. امروزه اکثر محصولاتی که تنوع طرح و رنگ زیادی دارند برای نشان دادن بهتر آن به مشتری از کالیته استفاده می کنند. محصولاتی مانند موکت، سرامیک، پارکت، پارچه های مبلی و حتی رنگ مو
اگر بخواهیم در مورد کالیته های پارچه صحبت کنیم می توان گفت که در هر کاتالوگ یا کالیته در کنار تکه ای از پارچه مشخصات آن نیز از جمله نام پارچه، عرض، جنس الیاف تارو پود، قیمت کارخانه، انواع رنگ و طرح های پارچه، تک رو یا دو رو بودن آن، کارخانه تولید کننده و کشور محل تولید آن قرار خواهد گرفت.
در کاتالوگ های قدیمی دهه های 1940، طرح و رنگ پارچه ها به صورت نقاشی های دستی ارائه می شد و سعی بر این بود که طرح های لباسی از همان پارچه متناسب با مد آن دوره به خریدار ارائه گردد.

کالیته و کاتینگ پارچه
کالیته و کاتینگ پارچه
کالیته و کاتینگ پارچه

بهترین مزیتی که کالیته ها نسبت به بروشور و کاتالوگ های چاپ شده دارند این است که مشتری همزمان با اطمینان از رنگ انتخابی خود از لحاظ فیزیکی نیز ضخامت و حس زیر دست آن را درک می کند که این در انتخاب یک پارچه بسیار مهم است. همچنین در مقایسه با کاتالوگ های چاپ شده میزان شفافیت و اصل رنگ نیز بدون احتمال تغییر رنگ در مراحل عکاسی، ادیت و چاپ بسیار بهتر مشخص می شود.
کاتینگ نیز نوع دیگری از کاتالوگ پارچه است که برای پارچه هایی با طرح های درشت و بزرگ مانند پارچه های مبلی و پرده ای کاربرد دارد. در هر کالیته می بایست یک تکرار کامل از طرح پارچه قرار گیرد که برای پارچه های پرده ای و مبلی که طرح تکرار شونده ی بزرگی دارند کالیته آنها نیز به نسبت بزرگ خواهند بود که به آن اصطلاحا کاتینگ می گویند که در برخی موارد به نوع خاص شیوه ی فروش محصولات نیز اطلاق می شود.

کالیته و کاتینگ پارچه
کالیته و کاتینگ پارچه

در این شیوه فروش شرکت های مخصوص کالیته های کامل و بزرگ پارچه را در اختیار فروشندگان و مغازه داران قرار می دهند که با استفاده از آن بعد از گرفتن سفارش ظرف مدت معینی آن را برای مشتری ارسال می نمایند که فروشندگان از این روش فروش به دلیل درگیری کمتر سرمایه و همچنین اشغال کمتر فضای داخلی مغازه، بسیار خوب استقبال نموده اند.

کالیته و کاتینگ پارچه
کالیته و کاتینگ پارچه
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید